Często zastanawiamy się jak aktywnie spędzić z rodziną najbliższy weekend. Propozycja, którą chcę przedstawić jest efektem przeczytania kilku niezwykłych książek o czasach przedpaństwowych. Prezentują one niezwykle urokliwe miejsca w naszym kraju, które oprócz malowniczego krajobrazu, oferują nam ciekawą dawkę historii.

Atrakcje które warto odwiedzić

sprawdzony hotel - żninOd pewnego czasu, naszym ulubionym zajęciem na weekendy są wypady do miejsc oferujących wiele atrakcji i sporo informacji o dawnych czasach i życiu ludzi. Historia naszych ziem jest niezwykle bogata w liczne miejsca, które do dziś można zwiedzić, poznać, a przy tym również wspaniale odpocząć. Ostatnim takim wypadem, który na długo pozostanie w naszych wspomnieniach, był wyjazd na Pałuki. To niezwykłe miejsce dostarczyło nam wielu atrakcji. Podroż oczywiście rozpoczęliśmy od rezerwacji miejsca noclegu, był to sprawdzony hotel – żnin, z którego mieliśmy bliski dojazd do wszystkich interesujących nas miejsc. Hotel szczycił się doskonałą lokalizacją w lesie nad jeziorem. Był cichy, ekologiczny i udostępniał bogate zaplecze rekreacyjne, oraz centrum odnowy biologicznej. Na miejscu mogliśmy skorzystać z wypożyczalni rowerów, oraz zestawów do wędkowania. Ze względu na położenie hotelu i oferowane w nim dodatkowe atrakcje, jak choćby prywatna plaża, nasze plany uległy małej korekcie. Zdecydowaliśmy się na spędzenie więcej czasu, również w tym wspaniałym hotelu. Oczywiście chcieliśmy dokładnie zwiedzić wszystkie okoliczne miejsca i dopiero wtedy cieszyć się odpoczynkiem w tym fantastycznym obiekcie.

I znowu hotel zapewnił nam pomoc, oferując usługi przewodnika, który obdarzył nas niezwykłymi opowieściami i przeprowadził przez wszystkie historyczne miejsca. Zwiedziliśmy więc stare osady, muzeum archeologiczne, ruiny zamków, basztę oraz słynną Ciuchcię Żnińską. Na następny dzień odwiedziliśmy Park Dinozaurów, czyli Zaurolandie oraz stary pocysterski klasztor.